Treść strony

Divadlo Kontra: „Hamlet” William Shakespeare

Reżyser: Klaudyna Rozhin
Sala Prób, Teatr Witkacego
Hamlet

Przekład: Zora Jesenská
Obsada: Peter Čižmár i Andrej Palko
Adaptacja, reżyseria, scenografia i kostiumy: Klaudyna Rozhin
Premiera: 1.10. 2011, Divadlo Kontra, Spisska Nova Ves
Czas trwania spektaklu: 1 godz.20 minut
Spektakl w języku słowackim, ilość miejsc bardzo ograniczona

Spektakl nagrodzony Nagrodą Główną Jury na Przeglądzie Teatrów Nietradycyjnych Kopriva 2012 w Czechach, gdzie obydwaj wykonawcy zdobyli również Główne Nagrody Aktorskie.

Złota Czaszka (SzekspirOFF) i Złote Wyróżnienie (SzekspirOFF) na 21. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku przyznane przez krytyków za „pomysłowość, wszechstronność i maksymalne poświęcenie aktorów. Za to, że są żywym dowodem na nieśmiertelność szekspirowskiego teatru” oraz „za niebywały warsztat aktorski i ekspresję.”

Nasz Hamlet to człowiek, który próbuje i nie potrafi odnaleźć swojego miejsca w świecie, w którym przestały istnieć jakiekolwiek wartości – pozostał tylko wszechogarniający smutek.Hamlet to każdy z nas. Każdy, kto wątpi i szuka. W naszym spektaklu Hamleta gra dwóch aktorów: każdy smutek ma inny odcień, każdy cierpi i wątpi inaczej. Ci sami dwaj aktorzy wcielają się we wszystkie pozostałe role.

Adaptacja oparta jest na tekstach 2 Quarto i Folio i nie narusza integralności oryginalnego tekstu.

Środki inscenizacyjne w spektaklu ograniczone są do minimum, aktorzy kreują kolejne postacie i tworzą świat Elsynoru za pomocą kilku prostych rekwizytów. Skupiamy się na słowie, fizyczności postaci i nawiązaniu intymnego kontaktu z widzem.

Głosy Krytyków

Hamlet w adaptacji Klaudyny Rozhin pobudza wyobraźnię, sprawiając, że każdy może trochę poczuć się Hamletem (…) Kunszt aktorski Petra Čižmara i Andreja Palko wciska w fotel.”
Julia Wróblewska, Gazeta Szekspirowska nr 5, 6.08.2017, 21. Festiwal Szekspirowski

„Aktorzy grali z ogromnym skupieniem, bardzo dobrze oddając charaktery kolejnych postaci, z imponującą szybkością zmieniając się raz w księcia duńskiego, raz w Ofelię, aby potem stać się Horacjem czy Gertrudaą. (…)

Reżyserka, Klaudyna Rozhin, zrobiła przedstawienie wyjątkowo ascetyczne, jednocześnie zachowując wierność tekstowi Szekspira.”

Stanisław Godlewski, SZTUKA SŁOWA, Gazeta Szekspirowska nr 3, 03.10.2014,

„Czy w czasach elektronicznych, epoce zbytku i obfitości bodźców, informacji, dźwięków i barw da się robić intymne, ascetyczne spektakle? Widziałam. Da się. Jeśli ktoś zrobił teatralną esencję (Hamleta) to właśnie Divadlo Kontra.”

Agnieszka Dybek, Dziennik Wschodni, Lublin, maj 2012

HamletHamletHamletHamletHamlet